Vimpelin Metsästysseura

Kenneljaoston periaatteet: Tarkoituksena on lisätä seuran sisällä kenneltietoutta, edistää metsätysrotujen käyttöä, järjestää virallisia kursseja, koulutustilaisuuksia ja kokeita, sekä tarvittaessa näyttelyharjoituksia. Kenneljaosto noudattaa Suomen Kennelliiton ohjeita ja määräyksiä. Tilaisuuksien suunnittelussa ja toteutuksessa noudatetaan hyviä tapoja ja sääntöjä, sekä naapuriseurojen kanssa tehtyjä sopimuksia.

Jäsenet: Roni Lammi (pj.), Johanna Lahtinen (sihteeri), Markku Lammi, Joona Murtoniemi, Henna Kivinummi, Erkki Pippola, Antti Mäkinen, Aleksandra Rantala ja Marko Lehto.

Kuvassa tuore Vimpelin mestari Ransu ja om. Lasse Pesu. Ransusta tuli samalla Suomen Käyttövalio (FI KVA). Kenneljaosto onnittelee!

Järviseudun sanomissa juttuun pääset tästä.

[kuva]

Vimpelin Mestaruushaukut 14.9.2024 tulokset:
[kuva]

VUODEN KOIRA-säännöt

1)      Vuoden Koira- arvosta ovat oikeutettuja kilpailemaan seuran täysivaltaiset jäsenet, omistamillaan (mukaan lukien koirien haltijat) rekisteröidyillä koirilla koe- ja näyttelytoiminnassa.
2)      Kilpailussa huomioidaan FCI-roturyhmäluokituksen mukaisesti metsästyskoirarodut, joilta muotovalion arvoon vaaditaan koetulokset.
3)     Pisteytyksessä otetaan huomioon viimeisimmän kauden käyttötulokset, sekä koiran paras näyttelytulos.
4)     Kilpailuaika on vuosi aina 1.3.alkaen. Vuoden Koira- arvo julistetaan kilpailuvuotta seuraavan vuoden vuosikokouksessa.
5)      Kilpailuun osallistuvien tulee huolehtia siitä, että koiran saavuttamat tulokset on ilmoitettu kirjallisesti kenneljaoston puheenjohtajalle tai sihteerille 28.2 mennessä.  Tulokset tulee olla tarkistettavissa virallisista tietokannoista.

KIERTOPALKINTO

1)      Kilpaillaan vuosittain Vimpelin Metsästysseura ry:n käyttökoirien kiertopalkinnosta. Kolme parasta koiraa palkitaan.
2)      Kilpailun voittaja saa haltuunsa kiertopokaalin ja lisenssin vuodeksi. Muita sijoittujia muistetaan pienemmillä palkinnoilla.
3)      Pokaali tulee palauttaa seuran sihteerille vuosikokoukseen mennessä. Seura kustantaa vuosittaisen kaiverruksen, josta tulee ilmetä vuosiluku, lyhennys koiran rodusta, sekä koiran ja koiranomistajan nimi.
4)      Jaosto voi halutessaan harkintansa mukaan palkita muitakin menestyneitä koirakoita.
5)      Mikäli useilla koirilla on sama pistemäärä, ratkaisee kokeiden yhteistulos. Tilanteen ollessa yhä tasan nuorempi koira voittaa.

PISTEIDEN LASKEMINEN

Näyttelysaavutukset: Koiran uran paras näyttelytulos huomioidaan ja arvotetaan seuraavasti:

• FI MVA                         5p.
• FI JMVA / FI VMVA     4p.
• Erinomainen               3p.
• Erittäin hyvä               2p.
• Hyvä                             1p.

Koetoimintapisteet: Oikeutetut koemuodot
(AJOK, BEAJ, KEAJ, IAJOK, DRAJ, DKAJ, MÄAJ, LINT, HIRV, KARH, HIRV-J, VAHI, MEJÄ, HIJÄ, KAER, KAKE, KAME, KATU, NOU, NOME A, NOME B, NKM, NOWT, SPA, SPME, SPME-V, WACH, WACHM, LUT, LUO, LUME, VERI)

• Hyväksytystä tuloksesta (taipumuskoe) 8p.
• 1-tuloksesta 8p.
• 2-tuloksesta 5p.
• 3-tuloksesta 3p.
• Käyttövalion arvosta valioitumisvuonna 10p.

Lisäpisteet:

SM 1: 10 p.         Lohko 1: 7 p.      PM 1: 5 p.
SM 2: 7 p.           Lohko 2: 5 p.      PM 2: 3 p.
SM 3: 5 p.           Lohko 3: 3 p.      PM 3: 1 p.

Pohjoismaiden mestaruuskilpailu tai valintaan perustuva maaottelu:

• 1 sija              10 p.
• 2 sija               7 p.
• 3 sija               5 p.

ILMOITA PISTEET TÄLLÄ LOMAKKEELLA

esim. sähköpostiin johanna.lahtinen@hotmail.com